مسوؤل نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه منطقه‌ای نجف‌اشرف غرب کشور نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طرح‌های انتقال آبی، از رودخانه سیروان به مناطق گرمسیری برعهده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گذاشته شده است.
کد خبر: ۴۲۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 13 May 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،محسن حیدریان ، یکی از کارهای بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه غرب کشور را طرح سامانه گرمسیری دانست و اظهار داشت: طرح‌های انتقال آبی، از رودخانه سیروان به مناطق گرمسیری برعهده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گذاشته شده است.

مسوؤل نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه منطقه‌ای نجف‌اشرف غرب کشور نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آب انتقالی رودخانه سیروان در طرح گرمسیری به اراضی قابل کشت و کشاورزی ثلاث‌باباجانی، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در طرح انتقال آب سامانه گرمسیری از 100 درصد آب انتقالی 45 درصد به استان ایلام انتقال می‌یابد، گفت: استان کرمانشاه یک استان وابسته به کشاورزی، دارای 

دشت‌ها و اراضی حاصلخیزی است که در ادامه با تقسیم‌بندی اراضی طبیعی برای بهره‌مندی از آب انتقالی طرح گرمسیری گام مهمی در راستای توسعه کشاورزی این استان محسوب می‌شود.

این مسؤول از پایان مرحله حفاری تونل طرح انتقال آب گرمسیری با قابلیت انتقال یک میلیون مترمکعب آب خبر داد و افزود: طرح گرمسیری با پیگیری‌های مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار